duminică, 28 februarie 2010

W-end francez: Calatorie in Bretania, urmata de Concertul lui Radu Mihaileanu + sex sub dusuri reci

Sambata, dupa meditatiile la franceza, am mers la Muzeul National de Arta pentru a profita de ultimele zile in care mai poate fi vazuta expozitia de pictura, ceramica si costume - Calatorie in Bretania.

Expozitia este un montaj interesant de cultura romaneasca si franceza, pe tema Bretaniei, iar tablourile pictorilor nostri sunt intercalate intre lucrari frantuzesti cu peisaje& realitati bretone.

Printre pictorii romani expusi se afla Nicolae Grigorescu, cu doua tablouri unde subiectul este lumina insasi, Gheorghe Petrascu, indraznetul Max W. Arnold, dar si Iosif Iser. Dintre francezi, mi-au placut mult cateva tablouri ale lui Pierre de Belay, iar lucrarea care m-a atins cel mai tare este o sculptura, Vaduvele islandezelor a lui Francis Renaud.

Nu ratati o calatorie in universul breton, direct din Bucuresti! Veti trai intr-o explozie de lumina si de culoare degajate de majoritatea operelor expuse. Ultima zi in care mai puteti vedea expozitia este 28 februarie - deci azi.

Dupa Calatorie in Bretania, am vazut seara la Elvira Popescu filmul Douches froides, cu sentimentul unei reintalniri fie, pe partea sexualiatatii, cu Les reveurs, fie, pe partea prieteniei si a triunghiului asumat, cu Y tu mama tambien.
Film bun, cu tensiune, cadre atent filmate, gust al regizorului Antony Cordier pentru detaliu, fara a deveni bolnavicios.

Douches froides - Dusuri reci - trailer


Apoi, duminica am vazut Concertul lui Radu Mihaileanu la Cinema Europa. Filmul era pe lista de multa vreme, dar nu am reusit sa-l prind prin celelalte cinematograf. Mi-a placut, in ciuda unor tuse comerciale si a unor bucati consistente de umor discutabil, excesiv de cliseizat. Cu o zi inainte, Concertul a primit doua premii César, premiul pentru cel mai bun sunet si premiul pentru cea mai buna muzica pentru un film. Decernarea premiilor César, editia din 2010, a avut loc in aceeasi sala unde a fost filmat Concertul, Théâtre Châtelet din Paris.

Concertul - trailer

2 comentarii:

Mada spunea...

Mihaileanu, parca :)
Le Concert este super, poate cel mai bun dintre filmele pe care le-am vazut in ultima vreme.
Abia astept sa apara si pe DVD, pt ca am multi prieteni care nu au apucat sa il vada la cinema.

Ovidiu Draghia spunea...

am tot citit despre el, si de bine, si de rau - ultima recenzie destul de critica in revista Film Menu, a studentilor UNATC, incat sunt foarte curios sa-l vad si sa am propria-mi opinie