luni, 23 noiembrie 2009

Cartes de Paris - FOTO

Cateva impresii dupa 4 zile de vacanta la Paris:

- Blue Air rulezz, avem niste piloti foarte tari. Au decolat pe o ceata infernala, aceeasi ceata a tinut la sol avioanele la Timisoara in dimineata plecarii mele. La Bucuresti, baietii nu au avut niciun stres sa se ridice in aer, ca doar au aparate pe bord.

- Parisul e plin de cersetori rom-ani, extrem de nepoliticosi si agresivi. Am asistat la incidente urate, mai ales verbale: ii injura in romana pe oameni, dau drumul la manele de pe telefoane ori boxe improvizate, agata copile de liceu in metrou etc. Repet, descriu doar ce am vazut in cateva zile.

- Dincolo de latura asta, Parisul ramane cel mai frumos oras din tot ce am vizitat pana acum. Si cred ca m-as muta aici, parca renunt la ideea cu Barcelona. Am vizitat in plus fata de datile trecute La Defense, un alt fel de Paris, modern si impresionant, insa rece si destul de auster. Si am descoprit noi colturi in Cartierul Latin.

- Am mancat excelent in acelasi Cartier Latin, atat la fast-food-uri - crepe salee, cat si intr-un restaurant traditional - La Grange (Grajdul), foarte ok la preturi. Pe langa gustarea a tot felul de branzeturi, am baut si noul Beaujolais.

- Am ajuns din nou la Orsay, la impresionisti, pentru o reintalnire cu unele dintre operele lui Van Gogh.

- Salonul de fotografie, Paris Photo, era plin de lume si s-a dovedit a fi ultra obositor. Nu am fost inspirat sa-i dedic doar o jumatate de zi, trebuia impartit macar intre doua zile pentru ca erau mii de imagini, efortul de privire si analiza era urias. Am preferat sa sar unele tari si artisti pentru a nu ma limita la a bifa pretextul pt care venisem la Paris. Am asistat si la o conferinta, a fotografului Roger Ballen.

- Am aflat ca urmeaza sa fie inchise doua muzee: Montmartre si cel din Palais du Luxembourg. La ultimul am intrat la o expozitie superba Tiffany, celebrul vitralist - nu cred ca avem un cuvant dedicat in romana.

- Sambata seara am mers, cu prietena care m-a insotit, prin barurile din Marais, acolo unde se concentreaza viata de noapte a Parisului, in toata diversitatea si culoarea ei. A plouat cu vin, in baruri, si cu stropi de apa, pe drumul de intoarcere la hotel... iar noaptea a fost perfecta.

- In ultima zi, am ajuns intr-o piata cu produse traditionale. Vizualul si olfactivul au fost rascolite.

- Si gata. Am revenit in tara duminica, in aplauzele pasagerilor. Oare aplauda si cand ajung cu busul, la statia de destinatie? Nu cred ca pe drum i-a incercat vreo emotie pentru ca am mers foarte lin & am ajuns repede, in doar doua ore jumatate.

Sa nu uit. Am calatorit in acelasi avion cu Florin Piersic, seniorul, un monument de bun simt. Cand a trecut pe langa noi in aeroport, l-am salutat. S-a abatut de la drum, a venit la mine, mi-a strans mana si ne-a salutat cu maxima reverenta. Chapeau, cher acteur! Cat contrast intre domnia sa si multi, prea multi conationali strambi la suflet si la inima, aflati in acelasi avion cu noi.





Am incarcat pe Flickr mai multe fotografii. Nu sunt toate reusite, imi asum asta, am diverse scuze: stangacie uneori, manevrarea defectuoasa a obiectivului de imprumut, graba pentru ca am avut 4 zile in care m-am si plimbat enorm, lenea de a cara mereu trepiedul - desi seara am mers cu tarnacopul la brat etc.

Niciun comentariu: