marți, 11 noiembrie 2008

RoNewMedia 2008



Am mers azi la editia 2.0 a RoNewMedia, prilej de a vedea adunata sub acelasi plafon toata suflarea on-line-ului romanesc. Dar nu asta a contat pentru ca nu am inca varsta la care socializaraea sa fie primul interes de a merge la un astfel de eveniment si la care sa fiu suficient de blazat incat sa cred ca le stiu pe toate.

Nu am de gand sa scriu aici o prezentare a prezentarilor (sic!) - am un caiet plin ochi de notite si link-uri interesante si, in plus, toate prezentarile vor fi disponibile pe site-ul RoNewMedia. Accesati-l zilele urmatoare ca merita!



Am retinut o atitudine generala apropo de contextul actual: criza in care ne aflam world wide nu va afecta dezoltarea Internetului, ba chiar ar putea sa=l ajute pentru ca este un mediu unde poti dezvolta mult mai usor si mai ieftin - inclusiv pentru end-user, o afacere. De ce nu am cumpara de pe web tot soiul de chestii cand aici e mult mai ieftin?

In partea a II-a, am avut de ales intre o discutie despre comertul electronic si una despre design web. Ca Project Manager am optat fara rezerve pentru a doua varianta. I-am sorbit cuvintele lui Miguell Ripoll, CEO Cesser Digital, care a explicat cum designul web trebuie sa vina abia dupa proiectarea site-ului, cum cel mai important este codul care trebuie sa fie clar si sa fie in asa fel scris incat site-ul sa functioneze si cu dezactivarea CSS-ului sau a Java scripturilor. De ce? Pentru ca ceea ce conteaza este informatia, nu brizbrizurile pe care le punem ici colo sa furam ochiul userului.



Tot el a mai explicat de ce este o mare prostie in care persista multa lumea sa se puna meniul vertical in stanga. Da, acolo se uita ochiul, citim noi europenii de la stanga la dreapta, dar meniul acela il accesam cu mausul care este in mana dreapta, nu clipind din ochi! Logic, are dreptate, poate d-aia bloggerii sunt mai isteti si isi pun mai toti meniul in dreapta!

As mai scrie dar sunt rupt de oboseala asa ca urc niste poze si ma bag la o bere de relaxare. A fost o zi plina in care m-am adapat la izvoare bogate si istete.

Eu, imortalizat de Piticu:



UPDATE: Mai jos e Marius Popa, copilul "obraznic" al Brizei:

Niciun comentariu: