miercuri, 16 iulie 2008

Vreau sa-mi incolacesc viata

"Imi dau seama, pe zi ce trece, mai clar ca-mi trebuie ceva sau cineva care sa ma ajute... N-am absolut nimic pe care sa-mi incolacesc viata. Lasata astfel in voia mea, imi este imposibil sa-mi gasesc rostul, sa-mi gasesc ratiunea necesara sa traiesc normal. Omul nu poate trai fara un motiv suficient pentru a trai, fara un scop, chiar iluzoriu... "

"Excesul de luciditate este cel mai groaznic blestem. Este cea mai oribila anihilare. Din cauza acestei luciditati vin toate ratarile, toate suferintele, toate chinurile. Si daca de fapt e adevarat ca luciditatea ne diferentiaza de animale, ca in fond gradul de omenie se masoara pe mai putina sau mai marea luciditate, apoi este tot atata de adevarat ca omenia nu este decat un blestem si, cu cat un om este mai lucid, adica mai om, deci mai departe de animale, cu atat este mai blestemat."

Jeni Acterian, Jurnalul unui fete greu de multumit... anii '40

Niciun comentariu: